Pyyntö!

 Naistenillan lauteilla on istuttu jo vuosi, mahtavaa! Kiitos, kun olet ollut mukana💗💗💗

1-vuotis syntymäpäivän kunniaksi on hyvä puhua vähän äitiydestä ja lasten kasvamisesta. Tässä siihen yksi näkökulma.


Pyyntö

Lapsi makaa kainalossani, tuoksuen tulevalta teini-ikäiseltä, tuntuen jäntevältä, voimakkaalta, vahvalta. Varpaamme koskettavat toisiaan siinä, missä hiustupsut. Liian pian aikuinen, silti lapsi. Rakkaampi kuin mikään. Vanhempiaan tarvitseva, hellyyden kipeä, herkkä ihminen, mutta lapsi enää vain hetken.

Lapsi sanoo minulle:  

-Lapsen muuttaessa pois kotoa, se on viettänyt 90% vanhempiensa kanssa siitä ajasta, mitä se tulee elämänsä aikana heidän kanssaan viettämään.

Sniif.

En tiedä, mitä sanoisin. Lopulta vastaan:

-Niin kai sen kuuluu mennä.

Sydän huutaa hoosiannaa ja apua, sillä uskon toteamuksen olevan jotakuinkin totta.

Sniif.

Sitten lapsi laulaa rakastamaani laulua ”Mulla yksi pyyntö ois. Älä vie lapsuuttani pois” ja tuijottaa koiranpentusilmillään minua.

Sniif.

Rutistan häntä vielä hiukan lujempaa. Vastaan hänelle ”Mulla yksi pyyntö ois, älä vie äitiyttäni pois.”

 

Klamydian ”Pyyntö” kappale on aivan mahtava. Lauluntekijät Jari Helin sekä Vesa Jokinen saavat kiittää itseään isolla kädellä siitä. He saavat ja saattavat tulla linjoja pitkin, jos näkevät, kuinka kaikkia tekijänoikeuksia uhmaten raiskaan laulun sanat, mutta teen sen silti.

 

Pyyntö

 

Minä olen äiti

ja mulla on asiaa.

En ylenkatso sua,

en yritä ohittaa.

Erehdysten kautta,

saan oppia äitiyden.

Ehkä sinäkin ymmärrät,

että kaikkea osaa en.

 

Sä olet kaikkeni,

mä sinuun rakastuin.

En tartte muuta,

vain läheisyyttä sun.

Olen turvapaikkasi,

olen suoja kaikelta.

En sinua painosta,

en nurkkaan ahdista.

 

Mulla yksi pyyntö ois,

älä vie äitiyttäni pois.

Anna vielä nauttia aika tää.

Vaikka aika meneekin pois,

vaikka kasvaa vielä voit.

Anna elää

äidin elämää.

 

Tervetuloa maailmaan,

jonka mä meille rakensin.

Astutko sisään?

Sulle paikan varasin.

Mä rakkautta kerron,

vaikka sanoja osaa en.

Kuuntele tarkkaan,

ymmärrät kaiken.

 

Nää hetket on niin hauraita,

pian ne on vain muistoja.

Päästän sut lentoon,

siivet puhtaina.

 

Silti yksi pyyntö ois,

älä vie äitiyttäni pois.

Anna vielä nauttia aika tää.

Vaikka aika meneekin pois,

vaikka kasvaa vielä voit.

Anna elää

äidin elämää.

 

Sniif.







Seuraavalla kerralla jatkamme teemalla, mutta runoillen. Kiitos kun tulit, olet tärkeä!

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit